Kup bilet

9 listopada 2020

Personal branding. 7 kroków, by go zbudować

Personal branding to strategia marketingowa, polegająca na budowaniu reputacji i wartości na rynku dzięki przemyślanej strategii marketingowej. To podstawa tworzenia marki we współczesnym biznesie.

 

Kto korzysta ze strategii personal branding? Kiedyś wydawało się, że jest to podstawa działalności polityków, dziennikarzy, aktorów czy sportowców. Obecnie można powiedzieć, że każda osoba i firma funkcjonująca publicznie w strefie zawodowej jest odpowiedzialna za własną markę. To, jak pokazujemy się w sieci, w jaki sposób podchodzimy do relacji, jak również jakie komunikaty upubliczniamy może mieć dominujące znaczenie w biznesowych kategoriach. Dlatego warto postawić w tej mierze na sprawdzone sposoby.

 

Personal branding - proces tworzenia

 

Postawą rozmowy o personal brandingu jest dogłębne poznanie specyfiki oferowanych produktów i usług lub zalet, którymi dany przedsiębiorca może przyciągnąć swoich odbiorców. Jak jednak doprecyzować działanie? Można to zrobić dzięki kilku prostym krokom, które wesprą analizę:
- określenie misji marki – wypisanie cech i tego, co marka chce ze sobą dzięki nim nieść
- stworzenie wizji biznesowej – rozbudowanie wizji przyszłości brandu i opisanie celów
- poznanie klucza marki – określenie, co jest największą przewagą brandu nad konkurencją
- przeprowadzenie analizy SWOT – wypisanie mocnych i słabych stron. Znalezienie remedium na te drugie z jednoczesnym podkreśleniem pierwszych
- stworzenie planu marketingowego – spis zadań, które należy wykonać, by osiągnąć cele

 

7 kroków przydatnych w personal brandingu

 

Przy pracy nad personal brandingiem ważne jest kilka czynników, które pomagają w efektywniejszym działaniu.

 

Przede wszystkim przed przystąpieniem do indywidualnej analizy marki warto dowiedzieć się, co inni o niej uważają. Można to zrobić na przykład dzięki anonimowej ankiecie do wypełnienia w firmie lub elektronicznie. To w sposób obiektywny pozwoli ocenić, nad czym brand powinien popracować, a co uwypuklać.

 

Stań się najlepszym adwokatem tego, co reprezentuje marka i uczul na to innych. Każdy zatrudniony jest ambasadorem brandu. Bądź konsekwentny. Przy budowaniu marki własnej z każdego konkretnego kanału komunikacji powinien płynąć jednolity, spójny komunikat. Ważne jest, by uczulić na to specjalistów zajmujących się PR-em oraz marketingiem.

 

Myśl w systemie Real Time. Jak zdobyć rozgłos w prosty sposób? Dostarczając rozwiązań dla konsumentów w każdych okolicznościach. Najtańsze kampanie i te najczęściej sherowane to właśnie Real Time Marketing, wykorzystujący działanie w oparciu o aktualne zdarzenia. Dla każdego przedsiębiorcy szybkie odpowiadanie na daną sytuację jest kluczem do sukcesu. Komunikuj się codziennie. Nie warto w sieć wrzucać 5-10 postów, ale należy zadbać o ciągłość komunikatów. Dzięki temu odbiorca będzie miał większe szanse na identyfikowanie się z marką i o niej nie zapomni.

 

Ludzie lubią otrzymywać coś w zamian. Jeśli chcesz ich sobie zjednać, pamiętaj o tej zasadzie. To może być darmowy wykład online, e-book, jak również artykuł. Ważne, by niósł ze sobą kluczowe dla odbiorcy treści. Stań się ekspertem wśród ekspertów. Dołącz do grup branżowych, dziel się pomysłami, wywołuj dyskusję. Internet oferuje wiele nowych możliwości, które nie były dostępne wcześniej.

 

Wiedza jest podstawą do budowania marki. Nie możesz z niej nie skorzystać. Zmień z nami oblicze polskiego biznesu i weź udział w Company Management Congress!

 

Sprawdź nas również na Facebooku:

CMC Congress

DOŁĄCZ DO COMPANY MANAGEMENT CONGRESS

ZOSTAŃ WYSTAWCĄ JUŻ TERAZ!

WYPEŁNIJ FORMULARZ